/ Ge bort ett Kort /

Silhouette SD

I onsdags blev jag stolt ägare av en alldeles egen Silhouette SD.
Nu undrar säkert de flesta av er, skulle gissa på alla faktiskt, vad det är för något...
Jo det är en "skrivare" kan man säga, koppla in den till datorn, skriv in en text i programmet som följer med och så tryck Print,,, då SKÄR maskinen ut dina bokstäver i det papper du valt ut till ändamålet!
Man kan även köpa till färg, så den först målar och sen skär, men så avancerat får det vänta lite med att bli, måste först klura ut lite Basic-saker innan jag går vidare!
Här är ett litet exempel på vad den har skurit ut till mig!
Bokstäver och en liten tårta, lite kul med framförallt bokstäverna tycker jag!




Tack för titten!
#1 / / SORA:

Så fint det blir!! :D :D

#2 / / SORA:

Så fint!!! :D :D

#3 / / M:

Hej!

jag brukar kika in på din blogg lite då och då och läsa. Tykcker du gör så fina kort! Håller själv på också på med scrapbooking. Jag undrar var du köpt din Silhouette-maskin och hur mycke den kostade. Blev sugen på inför skaffa mig en själv nämligen.

#4 / / Mia:

hej! Vad kul att du tycker om det jag gör!

Jag har köpt min maskin via Ebay, kostade ca 1800:- dock får man den med en amerikansk kontakt, så man får se till att skaffa en adapter! Men det är ju en liten uppoffring mot att behöva betala 4000:- , som den kostar med svensk kontakt! Finns en svensk sida som heter: http://www.craftrobo.se/

klicka in på den så ser du vad de har att erbjuda, sen kan man bara söka på Ebay, så hittar man det man behöver där! Fungerade jättebra för mig iaf!

Mia