/ Ge bort ett Kort /

Valborgsmässoafton!

Vilket underbart väder det varit i Skåne idag!
Tillbringade dock förmiddagen med att försöka komma underfund och bli vän, med min Tin Wistle .. Hittade en mängd videos på Youtube och det var några stycken, som verkligen kunde ge mig lite bra tips.
Problemet är att jag har spelat tvärflöjt i hela mitt liv, är bra på att läsa noter och nu blir det kortslutning.
Min lilla Tin Wistle är stämd i C-dur det krockar med min tvärflöjt.
Läser man noten G är greppet som ett A på tvärflöjten och sen följer de andra noterna på samma vis. Blir kortslutning i skallen på mig.
Konstaterade att jag helt enkelt får lära mig spela sånger utan noter så slipper jag tänka på noterna.
Så nu kan jag introt till Sagan om Ringen!

Här kommer några nya kort jag gjort!

Tack för titten!

#1 / / Marie:

Jättefina kort !