/ Allmänt /

Våren är på väg....

.... trodde jag....

men nu har vi fått snö i Skåne... tillslut.... men nu kan det ju lika gärna kvitta.. kunde vi inte få snö till jul så kan det minsann hålla sig bort också... tycker jag iaf...

Nu är det i vilket fall vårtema på korten, adjöss and goodbye med vintermotiv, nu är det blommor och fåglar som gäller!

Har även hittat lite freebies-sidor, där jag laddar hem gratis bilder och sen färglägger jag dem, mycket enklare än att stämpla, och det är ju samma sak egentligen, fast mycket bättre... man kan ju göra som man vill med de bilderna, om man vill ha dem större eller mindre, åt höger eller åt vänster,,, en stämpel är en stämpel, den får du ha som den är, går inte att ändra på.... MEN... om du har en stämpel,,, stämpla upp på ett vitt papper, ta en bild på den eller kopiera till en PDF på skrivaren ( du har kanske en på jobbet om du inte har en hemma).. maila PDF:en till din dator, öppna upp i tex Photoshop och så kan du mixtra till den lite, och göra den till en egen stämpel i ditt digitala stämpelbibiliotek, och vips kan du få den i olika storlekar! Smart va?




Detta är 2st freebies som jag vänt mot varandra,
gjort dem i olika storlekar och tillsist färglagt med promarkers!
Hurra-hurra-hurra-texten har jag gjort i Photoshop och skurit ut i Silhouetten!
Blommorna har jag också skurit ut och sen blingat lite bara....



En kompis dotter skall flytta, ja då får man ju ha ett "flytta hemifrån"-kort
Lastbilen är en freebies, fågeln har jag ritat själv, blommorna och dekoren
i högerhörnan skär jag ut med min silhouette. Pilen har jag knåpat samman
i Photoshop och sen skurit ut i silhouetten!



Här tog jag ett vitt papper, använde pennorna som hör till Silhouetten och skrev bokstäverna.
Sen tog jag ett etikettmönster jag har, och la det över de små bokstäverna, och sen skar jag ut dessa.
Det stora K:et har jag klippt ut för hand, och sen är alla bokstäverna färglagda med Promarkers i blåa nyanser och lite brunt runt kanten på K:et - tillslut en finish med 3D Crystal Glaze..
Blommorna, fjärilen och bladslingan har jag också skurit ut med min Silhouette SD.



Alla kort behöver ju inte ha en sockersöt liten figur....
Fast jag tycker hon är ganska rolig, den här tjejen... hoppas det är en 
tjej med humor som får detta kortet!

haha!!

länkar till en del av sidorna jag laddat hem freebies från:

skärfiler till Silhouette
http://swededesign.net/skarfiler

Lär dig göra egna blommor:
http://stampartic.blogspot.com/2009/07/lag-dine-egne-blomster.html

Freebies:
http://www.dulemba.com/index_ColoringPages.html
http://carinaspysselsida.blogspot.com/p/for-att-kunna-fixa-din-blogg-ga-in-har.html

men det finns mycket,,, bara ut och leta på nätet!

Tack för titten kära du!