/ Allmänt /

Men hallå!!!

Ja nu har det gått ett tag sen sist!
Har inte hänt så mycket, inte haft något att skriva om tycker jag..,

Skulle baka Macarones i söndag, tänkte testa lite nya fyllningar.
Kokte en "lemon-curd" fast uteslöt citron och mixade blåbär med lite vatten och kokte en curd på det istället.
Gjorde på samma sätt, men hade i två extra äggulor till det hela ägg som är i originalreceptet, tog lite mindre socker och ganska mycket blåbär.

Ställde det att svalna och började baka kakorna.
Slängde alltihop kan jag berätta.. Lät dem förmodligen stå och vila för länge.. De bara flöt ut över hela plåten...

Blev så sur... Slängde in blåbärscurden i frysen och svor så det osade.

Men skam den som ger sig.
Det är bara på brännet igen.
Igår bakade jag nya, helt perfekta jättefina lila Macaroner!
Och idag fyllde jag dem!
Gjorde en smörkräm som jag sen blandade upp med blåbärscurden!

Så gott så gott!
Nu ska jag borsta tänderna och knyta mig! I morgon ska flickorna på jobbet få smaka mina kakor!
Så godnatt och sov så gott!

Ps... Nu har vi fått takbelysning i vårt tillbygge!! Wihii