/ Ge bort ett Kort /

Nytt material - Crepe papper

Har sett det allt oftare, blommor i Crepe papper.
Till en början intresserade det mig inte ett dugg, har dåliga minnen från barndomen med den sortens papper.....
Men ju mer jag tittat på vad andra gjort,
desto mer intresserad har jag blivit.

Så jag beställde hem lite papper, från Adlibris, av alla ställen - och sen satte jag igång att testa mig fram - och vet du vad....
Det är skitkul!!! Det är inte alls samma kvalité på pappret som det jag kommer ihåg från 70-talet....

Det första kortet nedan, som går i rosa toner, har jag mixat med blommor i Crepe (de rosa) och vanliga pappersblommor.

På det andra kortet, har jag mixtrat lite med färgerna....
Kolla på de bruna bladen, Crepe pappret är egentligen pistagegrönt, men då jag inte gillade den färgen testade jag att måla med akvarellfärg ... Det blev blött,,,, jätteblött....
Tog då min varmluftsfön och torkade dem...
De krympte ihop och blev precis så skrynkliga igen, som de var från början!

Är faktiskt rätt nöjd med resultatet, är ju nybörjare!
Enda nackdelen är att blommorna tenderar bli rätt stora, så det blir lite trångt när de ska ner i cellofan-kuvertet!

Tack för titten och välkommen tillbaka när du vill :)

#1 / / Fredrica:

Kul! Men som du skrev - det blir stora blommor. Inte alls fel, men ibland funkar det inte med så stort.