/ Tändsticksaskar /

Denna dag.....

....... började kallt...
-10 grader är INTE okej än....
Men vi har det varmt och gott i huset ....

Symaskinerna har gått varma -
har sytt 2 nya vimplar nästan klara ...
3 bystar Pinna-Tildor ligger klara och 2 vingar är klara...
Sytt ihop den 3:e vingen.....

Har även hälsat på svärmor, som olyckligt stod på näsan i snökaoset häromdagen, men klarade sig lindrigt undan med repade glasögon, sårig näsa och lite vingabruten kropp, dock inga benbrott, som tur var!

Lagade jättegod middag, på gös fiskad i vår egen sjö, Oppmannasjön..
Ja den är ju inte VÅR sjö, men den sjö vi bor precis intill :)
Vi fick fisken rensad och helt benfri, från en av byns äldre herrar! Åååå vad god den var!
Till den friterade sötpotatisar och remouladsås - mumsigt!

Så har jag förberett för fler tändsticksaskar - och nu ska jag klippa ut och stoppa den 3:e vingen så mina Pinna-Tildor kan bli klara i morgon kanske....

Sen väntar en drös cementljusstakar på att målas och dekoreras...
Men får sy klart först innan jag drar igång det för de blir så attans mögit ....

Ha en skön kväll
Och du...
Tveka inte att skriva ett par rader till mig här på bloggen...
Tack för titten :)

#1 / / Sara :

Så fina kort!! Älskar den med rådjuren!!

Svar: Ja jag tycker också den blev fin! Hihi
Maria Edvardsson