/ Allmänt /

Go cart med familjen!

Idag åkte vi till Åsum ring - familjekamp som avgjordes efter hårda fighter! 


Hela familjen samt mormor satte sig i varsin bil och sen var det igång! 

Först uppvärmning - 10min... 
Det snurrades, kördes om och åktes av...

Sen Kvalificering - 10 min ... 
Mormor stod över denna omgång, hon är dock 75 år så det var inga synpunkter på detta, själv hade jag nu börjat må lite illa...

Man vill ju inte vika ner sig, så kurvorna och svängarna togs i så hög fart som det bara gick... 

Sist själva racet - 6 varv ... Banan är 1,2km.....
För att skoja till det lite fick vi som hade sämst kvaltid (jag och mormor) starta först....
Vi blev dock omkörda rätt omgående....

Efter 4 varv fick jag lugna ner farten lite... 
Illamåendet gjorde sig till känna igen.... 
Och jag var ju ändå inte i närheten av prispallen!

Pappsen hade en klar ledning hela racet, men de tre ungdomarna slogs om 2:a och 3:e plats!

Det slutade med att bror och syster blev silver och bronsmedaljörer! Svärsonen förlorade med en ynka sekund...

Själv hade jag 1:22 som min bästa tid, och det var en helt klart godkänd tid!

Väl hemma - fortfarande rätt illamående - gick vi ner till sjön och så fick jag äntligen bada, första gången denna sommar! 
Vattnet var SÅ skönt - ca 22grader!!! 
Sen försvann illamåendet som tur var!!! 

Nu är vi helt utslagna, det tog rejält på krafterna detta!!! 
Men kul var det och mormor har redan lovat att hon ställer upp igen nästa sommar! 

Nu har vi varit nere vid sjön ytterligare en gång, för ett kvällsdopp - lite svalare nu än innan idag, men å så skönt! 

Tack för titten! 

#1 / / Sara:

Det var såå roligt!

Svar: Ja verkligen :)
Maria