/ Snickeri /

Snickeri .... del 2

Vi har en integrerad verkstad och garage - garaget är ju till bilen... mannens bil..... 
men när man drar igång stora projekt... som jag alltid lyckas göra 
(varför göra något enkelt liksom....) .... så behöver man lite space,,, och det finns i garaget...

Dock är mitt snickeri fortfarande i sin linda, så ordentliga anordningar som rejäla arbetsbockar etc finns inte än... har en snickarbänk men den är inte mobil... och står i verkstaden = den har jag ingen nytta av just nu...

Men min son, som lärde sig svetsa på gymnasiet, gjorde en rackarns fin skivstångsställning... 
den fick utgöra en del av att hålla uppe mitt byggprojekt ...
En stege fick utgöra en annan del....
(null)

(null)

Jag fick skarva fram och baksida.....
Tur det blev mycket golvbrädor över när vi la altangolvet ... än en gång fick jag användning för dem... fick ju fästa de skarvade träbitarna i något....

(null)

Och voilà ... lite färg så man täckte alla skruvar..
Kvar är en toppbräda som ska hålla samman reglarna, så gallret stannar kvar på plats! 

(null)

I morgon skall den grävas ner på plats ute i trädgården, och sen har jag bara ett liiiiiiiitet problem kvar....
Vilka växter jag ska ha däri....
Ska ju vara nån klätterväxt... och jag vill ha julrosor.... men sen vill jag ha blommor som blommar över hela säsongen....

Förslag och tips mottages tacksamt! 

Tack för titten! 
#1 / / Sara:

Vilken duktigt mamma!!

Svar: Tack ❤️
Maria