/ Tilda - änglar finns! /

Tilda - En prickig ängel

Innan jul bad svärmor mig om en Tilda, som hon skulle ha på sin toalett.
Gärna så att den hade lite gröna färger!

Sydde ganska raskt klart kroppen till lilla Tildan men sen hände inget mer......
Så var jag på stan för några veckor sedan(var kanske någon månad sen...)
hittade ett alldeles underbart grönt tyg med vita prickar.
Tänkte att detta är tyget till Svärmors Tilda. Sen gick tiden, och jag hade fortfarande absolut ingen inspiration,,,,,
Så en dag stack jag in nosen hos Henrik på Röda Korset, där hittade jag ett till absolut underbart tyg...
vitt, fluffigt, mjukt,,,, och så hade jag även tyg till en morgonrock till Svärmors Tilda.

Nu 17 skulle jag väl iaf kunna ta mig i kragen och börja sy,,, och det gjorde jag så sakterliga,,, men var sak har sin tid och man FÅR INTE stressa fram en Tilda.
Tilda är en ängel, och man måste behandla henne som en sådan, alltså tog det lite tid till,,,, men nu så!
Nu har min lilla Tilda- En prickig ängel fått flytta hem till svärmor!

Så här blev hon!
       

          

Så önskar jag dig en trevlig kväll!
Nu är det TV med älsklingen! Och kanske lite choklad!

#1 / / Svärmor:

Ja, hon är så söt,så söt. Jag blir glad varje gång jag går på toaletten och tittar på henne. Idag har jag inte fått använda toaletten mellan 8-16 för att avloppskillarna gör vid lägenheten intill min och det är likadant i morgon, men nu har jag varit inne och tittat på henne ett par gånger och sen skall jag säga "god natt" till henne och den andra ängeln.

Kram från svärmor

#2 / / Behnaz:

Fin blogg du har!