/ Blommor /

Nattens Drottning - var tydligen en prinsessa!

För 4 år sedan fick jag en liten stickling av en Nattens Drottning, trodde jag... haha! Men nu när jag googlat lite så i ser jag att det nog är en Nattens Prinsessa.... skit samma... jag är lika glad för den ändå, för när man ser bilder på drottningen så är det en stickig rälig växt.... hehe...

Hur som helst....
Han som gav mig den dog ett år senare och 
samma kväll han dog blommade moderplantan till min stickling.
Varje gång jag vattnar min planta tänker jag på Lars, ingen underdrift... det är verkligen så.

Jag har sedan dess själv gett bort sticklingsr från min planta och alla har fått veta vem min planta kommer ifrån, så de ska veta historien bakom plantan. 

Så var vi på vår resa och när jag sen kom hem igen och skulle vattna min planta, efter typ en vecka.... så skickade jag en tanke till Lars.... 
- Nu tycker jag det är dags för dig att se till att jag får en blomma på min planta....
Vattnade klart och skulle precis gå vidare .... så såg jag den.... en blomma var på väg! 

Blev helt överlycklig! 
Så nu väntar jag på att den ska blomma.... 
och det får man ju inte missa då den bara blommar över natten...
Hoppas den blommar i helgen....

Så här ser den ut i skrivandes stund ....
(null)


#1 / / Sara:

Vad fint :)

Svar: ❤️
Maria