/ Blommor /

Blommande blomlådor!

Detta året är jag tidig med att plantera sommarblommor i mina blomlådor ...

Förra året blev det alldeles för sent, eftersom vi ville vänta tills vi kom hem från en semester...
När jag sen vrickade foten på den semestern och var lite handikappad nån vecka efter att vi kom  hem, så fanns det INTE mycket kvar av sommarplantor i växthandeln...
Jag lyckades dock rätt bra ändå...  
men DETTA året var jag ute i god tid ( hoppas nu inte frosten kommer och tandem bara)...

Det är en salig blandning av nytt och gammalt, några ljungplantor som överlevt 2 vintrar fick stå kvar, de små Enarna från planteringen från julen -19 fick stå kvar, en prydnadskål- 
som jag drev upp själv i höstas- men som först nu börjat växa fick stå kvar.
De orangea penséerna från vårplanteringen fick stå kvar....
Och murgrönan går in på sin tredje säsong! 

Så nu har jag adderat vita pelargonier, samt vita och röda petunior :)

Jag har dem i självvattnande blomlådor, vilket jag varmt kan rekommendera- 
mina kommer från Orthex- det finns massor att välja mellan! 
https://www.orthexgroup.se/

Sen har jag byggt mina " trälådor" själv, som döljer plastlådorna och de är monterade direkt på väggen..

(null)

(null)

(null)




#1 / / Sara:

Vad coolt med självvattnade!!