/ Mönsterdesign /

Screentryck

Hej!

Ikväll har jag varit hos min lilla vän Åsa, som i sin tur bjudit hem en vän som är textildesigner!
Hon visade oss hur man gör egna screentryck! Tänk att kunna trycka sina egna bilder/mönster på tyg, som sen kan bli en tavla ...UNDERBART! Nu fick vi ju visserligen inte prova på riktigt, det var mer teori kan man säga, men eftersom jag och Åsa är så fantastiskt smarta och fattar allt, så behövdes ju inte det utan vi fattade ändå!

Jag menar,,, eller,,,, ja jo,,,, vi får väl se om vi kan visa upp något resultat vad tiden lider!

Får väl börja med att se om man kan få tag på en ram och en skrapa, lite färg och ett mönster!
Ja mönster skall man nog kunna få fram, är nog värre med det andra,,, fast det bör ju kunna gå !

Kanske skulle man kunna trycka ett sådant här mönster, med små vippor som jag ritat i ritprogram på datorn!

Sov gott för det skall jag!