/ Ge bort ett Kort /

En blomma blir till

Tänkte visa hur man gör en pion!
Jag har lyckan att ha en skärmaskin, som skär ut vad jag önskar. 
Man kan också köpa blomstansar eller varför inte klippa på frihand. 

Här har jag skurit ut 5 vardera av de båda största bladen och 6 av de små. 
Jag ritar lite på dem med en skvarellpenna och tar sen en Pro Marker Blender - går ju att färglägga precis, hur man vill. 
Sen "mojar" jag till bladen så de får en mjuk rund form. 
Klipp ut en liten underdel att fästa allt på. Limma fast på ett grövre papper, så det står stadigt. 
Jag har nu värmt upp min limpistol - akta fingrarna. 
Nu sätter jag fast bladen omlott med varandra - först de stora sen mindre och mindre. 
Av de allra minsta sparar jag tre, som jag rullar ihop med varandra innan jag limmar på dem mitt i blomman. 
Och så var det klart!


#1 / / Helene Eek:

Så fin, även vårkortet blev fint. Kram

Svar: Tack Helene!
Maria Edvardsson