/ Cement /

Änglavingar

Nu har jag gett mig in på ett projekt, som jag inte har en aning om ifall det kommer att fungera eller ej..., 

Det fungerade INTE.... Suck.... Får försöka på ett annat sätt istället, kanske med Papier mache ... Den som lever får se...

Det ska bli ett par änglavingar - som ska vara dekorationen i ramen jag visade i förra inlägget. 

Så är det tänkt i alla fall...,  

Började med att göra en stomme med plast, folie och hönsnät.. 
För att det inte ska bli så tungt- tänkte jag....


Sen klippte jag remsor i tyg, som jag kletade in med cement och sen svepte jag in vingarna med dessa. 
När det var klart, klafsade jag på mer cement uppe på, så jag dolde alla skarvar från tyget. 

Därefter plastade jag in allt med plastfolie, så att kanterna i synnerhet, skulle hållas samman. 
Och ja... Det är ungefär där jag är nu...  


Som du ser har jag lagt lite stöttning under ovandelen av vingarna, detta för att de ska forma sig lite.... 

Om du saknar bild på själva inkapslingen så beror det på att jag inte ville kleta ner min iPad med cement... Blev ganska "Messy" detta :)

Ja... Nu är det bara att vänta, duscha det nån gång under "brännings-processen" och hålla tummarna för att det ska hålla när det har torkat!